Hoe het werkt

Nieuw talent zoeken op basis van drijfveren en beschikbaarheid

Bij UNDSQVRD zetten we het Personal Brand centraal. Dit wordt gedaan door Young Professionals te helpen met het ontdekken van hun eigen drijfveren. Deze drijfveren bieden een helder zelfbeeld bij de Young Professional wat bij hen past binnen de brede branche van facility management. Door Young Professionals regie te geven in hun eigen beschikbaarheid bepalen ze zelf wanneer ze in aanmerking willen komen voor banen, bijbanen en stages.

1. Personal FM Brand Test

Studenten en young professionals schetsen een zelfbeeld door de Personal FM Brand Test te maken. Dit is een korte test van zes stellingen waarbij de kandidaat aangeeft in hoeverre hij/zij zich in de stelling herkent. Op basis van deze antwoorden ontstaat het eerste Personal Brand. Dit is de basis waarmee een kandidaat een account kan aanmaken op het platform.

2. Eigen beschikbaarheid

Na de Personal FM Brand Test gemaakt te hebben kunnen kandidaten een account aanmaken. Op dit account kunnen ze zelf regie nemen in hun loopbaan door zelf de beschikbaarheid te selecteren. De kandidaat bepaalt dus zelf wanneer hij/zij in aanmerking wilt komen voor carrièrekansen. In totaal zijn er drie opties; Per direct beschikbaar, vanaf een bepaalde datum beschikbaar en mogelijk beschikbaar. Op deze manier kan de young professioneel werk zelf indelen.

3. Filteren

Zodra een kandidaat de beschikbaarheid update komt dit automatisch in de database te staan. Opdrachtgevers hebben via het platform toegang tot deze database en hebben direct inzicht in de beschikbaarheid van kandidaten.

Vinkjes - verificatie van de data

Op het platform zijn drie typen vinkjes zichtbaar bij de kandidaten. Deze vinkjes staan voor de verificatie en betrouwbaarheid van de data. Zodra een kandidaat de Personal FM Brand Test heeft gemaakt, is het nog onbekend of de test juist geïnterpreteerd is en de score valide is (grijs vinkje).
Om dit te bevestigen gaat een medewerker van Disqover met kennis over drijfveren in gesprek met een kandidaat om de score te verifiëren en eventueel te herijken. De kandidaat krijgt na dit gesprek een blauw vinkje.

Als laatst kan een kandidaat een groen vinkje krijgen. Dit betekent dat de kandidaat een officiële drijfverentest heeft gedaan en dat de scores bevestigd zijn op juistheid aan de hand van deze test.

Voor opdrachtgevers maken de vinkjes zichtbaar welke profielen geverifieerd zijn en voor kandidaten werken de vinkjes motiverend om hun score te laten valideren door Disqover.

4. Contactverzoek sturen

Als een kandidaat gevonden is met de gewenste drijfveren en beschikbaarheid kan de opdrachtgever een contactverzoek versturen. Hierbij wordt om de nodige informatie gevraagd dat belangrijk is voor de kandidaat om te weten. Denk hierbij aan samenwerkingsvorm, type functie, aantal uren en de naam van de organisatie.

Zodra de nodige informatie en de gegevens van de organisatie ingevuld zijn kan de contactverzoek verstuurd worden. De geselecteerde kandidaat ontvangt vervolgens de contactverzoek in de mail en is zelf in regie om deze te accepteren.

5. Kandidaat op gesprek

Zodra de kandidaat de aanvraag accepteert worden de contactgegevens van de kandidaat verstrekt aan de opdrachtgever en is er ruimte om een kennismakingsgesprek in te plannen. De opdrachtgever is verantwoordelijk voor de vormgeving van dit gesprek. Zodra er een match is wordt de overeenkomst getekend en kan de kandidaat aan de slag gaan bij zijn/haar nieuwe werkplek!

Direct beginnen
Neem contact op